Et sommerlig bursdagskort

Turnabout-stemplene fra Concord & 9th er veldig morsomme å leke med! Har du ikke prøvd og lurer på hvordan, så kan du gå inn på en eldre bloggpost fra meg hvor jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare.


Som bilde over viser, jeg endte opp med tre bakgrunner. 

På den første runden prøvde jeg med de lyseste fargene i de settene jeg har lenket til under. Den følte den ble litt for lys. Så prøvde jeg med de nest mørkeste, der ble jeg iallefall ikke fornøyd og den havna i bunken med bakgrunner og halvferdige kort. Den tredje runden ble perfekt! Da brukte jeg de nest lyseste fargene, Mauve, Jade, Ocean Waves og Alpine Aster. 


Men selv om jeg ble fornøyd med den tredje runden, måtte jeg jo se om den lyseste funket, men fargene og mønsteret forsvant litt så den havna til slutt i samme bunke som den mørkeste. 

Jeg må alltid prøve litt forskjellig når jeg lager kort, hvilke farger som passer og så videre. Tenkte at å bruke hvit kartong på de små løvbitene ville bli fint, men for lite kontrast, så de havna i en bunke de og. Så da ble det gull! 


Jeg har blitt litt glad i kort uten sort tekst, så teksten er stemplet i samme rosa farge som brukt på bakgrunnen, Mauve. 

Nå håper jeg du får lyst til å prøve Turnabout-stemplene! Jeg legger ved en lenke som går direkte til alle stemplene som er i butikken; Concord & 9th Turnabout.
Her finner du og Turnabout Jig som er et viktig verktøy! 

Klem, Charlotte. 


Kommentarer