A Trifold Card - jeg prøvde iallefall...

Å lage tekniske kort hvor man bretter litt her og bretter litt der, limer sammen og det blir helt fantastisk, er ikke min sterkeste side... Jeg syns de ser kule ut, men når det kommer til logikken i hvordan man setter de sammen så stopper det litt opp. 

Jeg har opp gjennom årene prøvd meg på forskjellige design og sittet der med alle bitene klare for å bli limt sammen bare for å oppdage at det overhodet ikke matcher! Noe er feil, det er tydeligvis skeivt og vil ikke lukke seg slik hu på Youtube viste. Så når jeg tenkte ut dette kortet tenkte jeg at hva i huleste kan gå galt? Dette må jo være det enkleste av trifold-designene der ut. Ha! Så feil kan man ta! Dette er skeivt og har sine feil. Men så tenkte jeg at det får bare gå, garantert noen der ute som er flinkere på slike ting enn meg og nailer det! Og for å toppe hele greia så tok jeg ikke bilder underveis, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. 

Dette kan gjøres med mange stempel + die-combo, men anbefaler å bruke noe som gir god avstand til kantene. 

Det første jeg gjorde var å lage meg to kortbaser, ett med Neenah og ett med Strathmore Bristol Smooth. Bristol Smooth fordi jeg skulle bruke Zig-tusjer på den basen. 

Jeg tok frem diesen som går til stemplet jeg tenkte å bruke og kuttet det ut. Jeg flata ut basen slik at det ikke gikk gjennom begge lagene. Deretter la jeg den siden jeg skulle embosse og fargelegge inn i basen hvor jeg hadde brukt diesen slik at jeg kunne legge stemplet riktig for at det skulle matche. Etter at stemplet var festet til stempelplattformen så tok jeg bort basen med vindu. 


Etter å ha embosset med Ranger White Super Fine Detail så tok jeg frem mine splitter nye Zig-tusjer - ja, jeg har blitt frista og digger de! Ingen fancy fargelegging, brukte 205 Dark Blossom Pink og 401 Ever Green. 

Over ser dere hvordan jeg har festet de to basene, jeg kutta en god del av den ene basen og når jeg hadde limt det sammen så passet det selvfølgelig ikke... Så jeg måtte kutte litt her og litt der, men fremdeles passer det ikke helt sammen... Og på dette tidspunktet ga jeg opp å kutte. Fant ut at det får være bra nok! 


Over - hvordan det ser ut med alt brettet ut. 

Under - hvordan det ser ut med en side brettet inn. 


Til slutt splætta jeg litt farge på fronten med 205 Dark Blossom Pink og 906 Cool Gray 6. 

Om jeg kommer til å prøve meg på nytt med slike kort er uvisst... Tror ikke jeg orker stresset og frustrasjonen. Kanskje jeg må lage templates først? Noe sier meg at det er det ekspertene på Youtube gjør 😉

Charlotte.

Kommentarer