Høstlige toner

 

Når jeg så dette settet i butikken på messa så måtte jeg ha det! Jeg elsker løv og har alt for lite stempler av den sorten. Dette stempel- og diesettet heter Grape Leaves, men fasongen passer perfekt til høstløv. 


Nå glemte jeg selvsagt å ta bilder underveis (bombe...), men dette kan gjøres med alle solide stempler. Jeg startet med å ta de tre solide stemplene og putta de i stempelplattformen min. Jeg starta med å stemple med Distress Aged Mahogany, deretter Rusty Hinge og litt Crackling Campfire. Jeg tok ikke blekk på hele stemplet, bare litt og tørket av stemplet før jeg tok neste farge. Gjentok dette frem til bladene var fullstendige. På ett par av de øverste brukte jeg Rustic Wilderness. 

Etter å ha stemplet ferdig brukte jeg en pensel og vann og malte bladene så fargene mikset. 

Jeg likte ikke det grønne på bladene, ble litt for mørkt, så jeg kutta panelet ned så mesteparten av det grønne forsvant. La en stripe med farget kartong som matchet fargene på bladene på skjøten. 

Så tenkte jeg at kortet trengte litt ekstra piff så jeg brukte Dotty Circles 3D embossing folder på panelet, dette før jeg kutta den i to. 


Siden jeg kutta panelet i to så satt jeg igjen med en bit jeg egentlig ikke likte, men så fant jeg ut at jeg like godt kunne bruke den og. Som Jennifer McGuire til stadighet sier, "Don't throw away your scraps, they can be used". 

Håper dere finner inspirasjon til å gjøre lignende med solide stempler. 


Klem, Charlotte.


Kommentarer