Et staffelikort er veldig enkelt å lage og gir en ny vri på kortet.
Jeg fant ut at Botanical Bunch stemplet fra Pinkfresh Studio var perfekt for denne teknikken!
Det første jeg gjorde var å stemple motivet med Versamark og embosse det med gull embossingpulver. Deretter tok jeg fatt på de koordinerende stensilene som følger med i pakken. Her kan du gjøre det så enkelt som mulig eller så komplisert som du ønsker. Jeg valgte den kompliserte veien da jeg elsker blomster i forskjellige sommerlige farger i en fin bukett.
Jeg brukte forskjellige farger fra disse blekkfamiliene fra Altenew:
Deretter stanset jeg ut motivet og lagde basen.
For å lage et slikt kort trenger du en base i portrettform og med åpning nederst. Du bestemmer selv hvor du ønsker bøyen på frontdelen skal være, jeg valgte sånn ca. midt på. Her brukte jeg et scoreboard for å få en rett brett.
Jeg limte deretter motivet kun til den nederste delen, altså den du ser når du bøyer fronten.
Deretter tok jeg et stempel fra Blushing Magnolias fra Altenew og embosset også det i gull. Jeg brukte tilhørende die og stanset ut setningen og fire ekstra ganger fra hvit kartong. Dette for å få en stabil stopp.
Her kan man også ha en stripe for ekstra stabilitet.
Håper du prøver deg på et staffelikort. Bare fantasien som settet stopper for hva som kan brukes!
Klem, Charlotte.




Kommentarer
Legg inn en kommentar