Sparkling Happy Birthday

 


I dag har jeg laget et bursdagskort med Altenew Mega Happy Die i fokus. Liker å bruke denne når jeg skal prøve å lage kort litt raskt, men ofte ender jeg opp med å bruke mere tid og lage litt mer pynt enn jeg tenkte i utgangspunktet🙈

Bakgrunnen er Concord &9th sin Sunburst Card Front die. Den har jeg splettet på litt av den ene grønn fargen Altenew Metallic Watercolor, og fargen Eucalyptus fra Altenew Frosted Foliage Fresh Dye Ink Bundle. Dettet settet bruker jeg og på resten av kortet og inneholder fra lys til mørk fargene: Silver Sage, Jade, Eucalyptus og Forest Jern. Jeg brukte kun de tre lyseste fargene på dette kortet.

Jeg startet med å stanse ut med Altenew Mega Happy Die tre ganger i hvit kartong og påførte de tre lyseste fargene i Frosted Foliage på hver av de. Jeg stanset og ut Happy Diesen i Altenew Glitter Cardstock Set - Dazzling Diamond som jeg plasserte helt underst og la de tre andre fargene fra mørk til lys oppå. De la jeg litt off slik at all fargene kommer litt frem og limte de på hverandre.

Ordet BIRTHDAY er fra Altenew Versatile Greetings 2 Die Set som også ble stanset ut med Altenew Glitter Cardstock Set - Dazzling Diamond, den har og en skygge die som jeg valgte å ikke bruke i dag. 

På sommerfuglene og de små kvistene som jeg har lagt litt rundt ordet Happy er fra Pinkfresh og heter Butterfly Garden, det er heatembosset med Ranger Embossing Powder - Silver Tinsel siden jeg måtte ha mere bling! De er og fargelagt med de tre lyseste fargene i Frosted Foliage settet. I Butterfly Garden settet er det og flere blomster med som jeg ikke brukte på selve kortet, de ser dere ligger litt i bakgrunnen på bildene.

Anita 😊




Kommentarer