Interlocking Gatefold Card

Jeg prøve å finne noe å kalle denne teknikken på norsk, men låsende portfold kort eller sammenlåsende portfold kort klinger liksom ikke like bra som interlocking gatefold! Disse engelske ordene har jeg selvfølgelig fra dronninga sjøl, Jennifer McGuire! 

Her har jeg også brukt noe gammelt og noe nytt. 

Jeg har i tillegg brukt et scoring board, eller såkalt pregebrett

Jeg startet med en base på 8 1/2" x 5 1/2", som er målene på en base før den blir brettet til å bli A2-størrelse. Så tok jeg og preget hver side på punktet 2 1/8" fra hver side (21,59 cm x 13,97 cm - score på 5,3 cm). Dette med inches er for meg veldig vanskelig å forstå seg på. 

Her må jeg bare beklage, jeg glemte helt å ta bilder av hvordan det skal se ut, så jeg måtte bruke bilder fra mitt første forsøk hvor jeg brukte blå kartong. 


Jeg tok Leaf Frame Cover die fra Altenew og kutta den tre ganger for litt stødighet. Brukte et stempel fra Eclectic Bouquet-settet som jeg stemplet i fargen Coral Bliss (fra settet Tea Party) på biten fra midten av Leaf Frame dien. 

For å oppnå interlocking så limte jeg rammen kun på ene halvparten av bretten på fronten, jeg la rammen ned på arket og så putta jeg tape helt inntil kanten slik at når jeg snudde rammen så var det tydelig hvor jeg skulle ta på lim. 

Når rammen var limt på så tok jeg og limte på den indre delen på den andre bretten. Vanskelig å forklare føler jeg, men jeg håper du forstår hva jeg mener ut fra bildene. 

Putta på litt bling fra Jewels Mix fra Pinkfresh Studio. 

Denne teknikken kan gjøres med sirkler eller andre såkalt infinity dies, eller slike dies jeg har brukt her. 

Jeg syns det er gøy å lage kort som er litt annerledes. Spesielt når jeg får det til! Noe det ikke alltid gjør! 

Håper du tar frem det du har av dies dette kan funke meg og gir det et forsøk! 


Klem, Charlotte. 

Kommentarer