Bursdagsfugler!



I dag har jeg laget kort med Altenew Craft Your Life Project Kit: Rustic Charm. Dette settet inneholder flere forskjellige stempler som du kan bruke sammen eller hver for seg. Jeg valgte å bruke fuglene og grenene med bær på i settet. 

Når jeg stemplet opp fuglene og grenene stemplet jeg med en helt lys grå farge slik at  jeg kan bruke stensilene med en gang, uten å trekke utover blekket, siden det ikke får tørke. Etter jeg har stemplet la jeg stemplene være stempel plattformen min, slik at jeg kan stemple på akkurat samme plass med det svarte blekket helt til slutt. 



Fuglene og grenen er identiske, men speilvendt, så her er det bare å bruke samme stensil, men du snur den og jobber på baksiden.

Når jeg bruker stensiler så er det så genialt å bruke en sticky mat! Jeg brukte Ultra Sticky Mat fra Altenew og hadde null problemer med at stensilen beveger på seg når du inklblender. Dette gjør i hvert fall jobben mye mere gøy for min del. 

På fuglene brukte jeg de tre mørkeste rosa fargene i Altenew Dried Petals og på magen på fuglen brukte jeg de to lyseste fargene i Altenew Summer Afternoon settet.



På grenen brukte jeg Rocky Shore i  Altenew Coffee Break settet. På bladene skyggela jeg litt med Matcha Tea og Oak Moss i Altenew Forrest Trail settet.

På bærene og rammene rundt Pinkfresh Studio Ornate Rectangle brukte jeg de to mørkeste fargene i Dried Petals settet. 

Rammen rundt stanset jeg ut to ganger og limte sammen for å få den mere stødig. Denne pakken består av to dies, men den kutter ut fire rammer, slik at det blir to og to som passer sammen. 

Teksten Happy Birthday er fra Pinkfresh Perfect Sentiments stempelet og er kuttet ut med die som passer til. 

Bakgrunnen er Pinkfresh Studio Sparkling Diamonds die

Anita 😁






Kommentarer