Turkise Freesia

 


I dag så har jeg brukt stempelet fra Altenew Build-A-Garden: Blossoming Freesia. Dette er første gangen jeg fargelegger med "no line" teknikk, og jeg synes resutatet blir mere delikat og mer naturtro når man ikke har den skarpe sorte streken rundt.

Jeg stemplet med den lyseste grå i Gentlemans grey settet som heter Silver Lake på Bristol papir slik at jeg fikk omrisset av blomsten. 

Jeg brukte Zig Tusjer for å fargelegge og jeg brukte fargene 033 Persian Green og 400 Marine Green sammen med 999 Blender. 

Siden dette stempelet inneholder en blomst med mange blomsterblader så prøvde jeg å fargelegge annethvert blad lysere og mørkere slik at det ikke bare ble veldig mørkt helt innerst i blomsten.



På stempelet så har egentlig blomsten en stilk, men den valgte jeg å klippe bort for å bare bruke blomstene. Jeg klippet og bort to av de minste blomstene på den blomster klysen som er limt oppe til venstre på kortet.

 


Bakgrunnen er heatembosset med hvit embossingpulver med samme blomster stempel. Teksten Happy Birthday er og fra samme settet og er stemplet med Sweet Dreams settet i fargen Galactic Stream. Kartongen som jeg har brukt på ordet Friend er fra Hero Arts og er i fargen Adriatic, og skyggen til ordet er kuttet ut i Vellum papir.

Anita😊



Kommentarer