Seasonal Blooms

 Det er ikke lenge til årets første konfirmasjoner finner sted og jeg synes at stempelet "Seasonal Blooms" kan passe godt til et konfirmasjonskort:

Seasonal Blooms er et kit med alt du trenger, både stempler, dies, stensiler og embossing folder. 
Det er ganske gøy å holde på med stempler og stensiler så mens jeg var i gang laget jeg liksågodt også et bursdagskort og et "Tenker på deg"-kort. Må advare om et aldri så lite bilderas nedover:

Actionbilde. Alle fargene jeg brukte sees på bildet under:
Jeg stemplet først motivet i Distress Ink, farge Antique linen. Deretter la jeg stempelmotivet på en sticky mat for at det skulle ligge stille, la stensilene oppå og fargela solsikken med lysest gul over hele kronbladet, "nest mørkest gul" helt innerst, og så den mørkeste ytterst - med lett hånd. Det samme gjorde jeg med tulipanene (bare i omvendt rekkefølge) og de blå og gule krysantemumene (?). Det innerste på solsikkene (frøene) er Caramel Toffee, først lett på hånden over det hele, så litt hardere helt ytterst. Når alt så er ferdig fargelagt stempler du om igjen med sort (eller den fargen du vil). Husk å ikke fjerne stempelet fra stempelplaten så blir det riktig når du stempler 2. gang. 

Det ene ferdig fargelagte motivet delte jeg i to på midten slik at jeg kunne lage 2 separate kort. Det under fikk også prøve seg i embossingfolderen. Traff ikke 100%, men godt nok. "Hello" er en die fra samme kit'et (finnes også i stempel) mens "Thinking of you" er fra kit'et som heter "Japanese Anemone". Her limte jeg forresten også på noen glitter drops.


Her er andre halvdel. "Happy Birthday" er fra kit'et "Nothing but the best" (Pinkfresh Studio). Båndet er hampsnor. 

Det som gjorde at jeg syntes dette stempelsettet passet så godt til et konfirmasjonskort er tekststempelet som hører til kit'et. Det går slik: 
"You're braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think".
Det er jo helt riktig, og ble stemplet inni kortet:

Jeg flettet et bånd av hamptråd og limte fast slik at jeg kan lukke kortet, mens "Konfirmant" er en die fra Kort&Godt. Sommerfuglen og dots'ene er fra Altenew Jeg fargela kartong først, før jeg trykket ut sommerfuglen, med den samme fargen som jeg brukte på tulipanene, da blir det 100% match på fargene:
Må bare si at dette er et stempelsett man blir i godt humør av. Det passer også spesielt godt til deg som venter på våren!

Her er link til alle produktene jeg har brukt, håper du likte det!

Kommentarer