Thinking of you and sending smiles!

Jeg hadde egentlig store planer med å starte på påske kort i dette blogginnlegget. Men når vi var på kurs med Papiria helgen 2-3 mars så startet jeg å fargelegge en magnolia blomst fra Build-A-Garden Blushing Magnolia, slik at det fristet veldig å fullføre det jeg hadde startet på.

Jeg valgte å fargelegge med Zig istedenfor å bruke stensilene denne gangen.



Jeg jobbet likens på begge blomstene med at jeg brukte fire forskjellige farger på selve blomsten, og så brukte jeg tre farger på bladene og grenene på blomsten.

På bladene på blomsten strartet jeg med den mørkeste fargen og jobbet meg oppåver, slik at når jeg tar meg en ny farge så trekker jeg med meg farge fra den forrige tusjen på arket.

Jeg startet med 808 Plum Gray, så 807 Plum mist, deretter valgte jeg 204 Blossom Pink for å få litt mer liv i blomsten slik at ikke alt ble lilla. Til slutt brukte jeg 806 Pale Violet og blender for å trekke strekene litt utover. Når jeg tilførte farge øverst på blomstene så brukte jeg 807, 204 og blender for å trekke fargen nedover i streker.

På bladene på grenen brukte jeg 905 Cool Gray og 901 Gray Tint med blender.

På grenen brukte jeg kun 903 Platinum Brown og blender.



På bakgrunnen brukte jeg fargene 808 og 204 med at jeg først farget de litt på en akryl kloss og så hadde jeg på litt vann på en pensel, så dyppet jeg den i fargene og splettet på på bakgrunnen.



Jeg stemplet og de samme blomstene på vellum papir og heatembosset med hvit embossingpulver. Så tilførte jeg litt hvite streker med Gel pen nr 10 fra Sakura for å få litt mer liv i blomsten.

Teksten er fra Magnolia settet og.


Håper det frister for flere å starte med Zig tusjene, det er sååå gøy😀

Anita😊






Kommentarer