Påskekort med slider die

Jeg trodde ikke jeg skulle hive meg på bølgen med små critters, MEN det ble critters på meg og. I mitt forsvar så er de veldig fine pluss at de er litt større enn Lawn Fawn sine, slik at de er faktisk litt annereldes.



Siden det er påsketid så valgte jeg tre kaniner, eller to og en kaninrumpe med egg for å ha på kortet mitt. I dette stempelsettet så er det med kaniner til å bruke til påske, pluss flere som du kan bruke ellers året rundt med ballong og blomster f.eks som passer godt til bursdag og.

For å fargelegge selve kaninene så brukte jeg Zig tusjer, da i hovedsak tre farger og blender. Jeg gikk for veldig enkel fargelegging på disse siden det er ganske nytt for meg å fargelegge dyr, men jeg vil og og si at jeg tror alle får til dette. Jeg startet med den mørkeste fargen som er 606 Burnt Umber med en veldig tynn strek helt ytterst langs kantene på ansiktet på kaninen, så gikk jeg over med 075 Brick Beige og klemte ned tusjen litt hardere slik at jeg fikk med meg litt fra 606 i samme bevegelsen. Så gjorde jeg det samme med 607 Milk Tea og tar med meg litt fra 075. Da ser det litt ut som en slags dus regnbue av de fargene jeg brukte og så jobber jeg i sirkulære bevegelser med blenderen for å blande meg innover til midten av ansiktet til kaninen. Jeg gjør det samme på resten av kroppen med at jeg starter med den mørke og bruker de andre for å trekke fargen litt utover, og til slutt blender. 


Etter å ha fargelagt hele kaninene så bruker jeg 230 Pale Rose med at jeg dypper den forsiktig i kinnene på kaninene og bruker blenderen for å trekke fargen litt utover. Bruker og denne fargen på den ene blomsten på kaninen.

På eggene så brukte jeg to farger på samme metode på jeg farget med kroppen, starter med den mørke 505 Yellow Ochre, så den lyse 706 Light Orange, jobber meg i sirkulære bevegelser med blenderen mot midten. 



På den lille kyllingen som vises når jeg trekker i kortet bruke jeg samme gule fargene som på eggene og den samme rosa i kinnene som på kaninene. 

For å lage bakgrunnen brukte jeg fargene 421, 505, 706, 061 med at jeg tegnet me de på en akryl kloss og brukte en våt pensel og dyppet i blekket som kom av tusjene og så splettet jeg på arket. 

Slider dien jeg brukte fra Pinkfresh kan brukes på to måter, den metoden jeg brukte er at man bruker alle delene og limer fast den største rektangel formede biten fast i den lille som man skal lime fast i den man trekker ut. Man kan og la den lille rektangel formede stikke ut og lime feks en blomst fast eller noe som man vil skal bevege på seg. For å se hvordan man bruker den så gikk jeg på Youtube, tips til dere om det jeg beskriver nå ikke gir så mye mening. 

Jeg valgte å bruke alle delene for jeg ville ha en slags bakgrunn på kortet og når man trekker i det så ville jeg a det skulle være noe under, ikke på den flippen man trekker ut.

Tekstene jeg har brukt er fra samme settet som kaninene og kyllingen.

Til slutt limte jeg på to farger av Pinkfresh sine nye Clear Drops i fargene Amber og Leaf.

God påske allesammen😊

Anita😊


Kommentarer