En regnbueblomst

I min forrige post snakket jeg om planer som endres, jeg må nok snakke om de denne gang og, men her måtte de endres fordi min hovedplan ikke fungerte. Det er noe som skjer stadig vekk hos meg. Her hadde jeg en spesifikk plan og jeg brukte forferdelig mye tid på å finne ut at planen min ikke fungerte som jeg ønsket. Heldigvis kom løsningen til meg og jeg klarte å få kortet ferdig! 

Det første jeg gjorde var å bruke embossingfolderen fra settet Delicate Garden og tilhørende stensil og kun legge blekk på den største blomsten. 

Jeg brukte kun tre fargefamilier, rosa, gul og blå. Disse gir en flott effekt med regnbuefarger. 



Stensilene i dette settet er lag-på-lag stensiler og alle lagene på den store blomstene er på en stensil. Så etter at jeg hadde brukt de to sterkeste fargene fra blekksettene så tok jeg frem den eneste flaska med Stickles jeg har, Twinkle, og en palettkniv og strøk det over den siste delen. 


Dette lot jeg tørke til dagen etter så man kan ikke ha hastverk. 

Etter at det hadde tørket tok jeg og klipte ut blomsten da min plan var å ha den på en sort bakgrunn hvor jeg også hadde brukt samme embossingfolder. 

Jeg har et lignende kort på min Instagram hvor jeg har gjort nesten det samme som jeg har gjort her, jeg likte det og tenkte at jeg skulle gjør det samme nå. Den gang ei. Nedenfor ser dere mine forsøk... Ingenting fungerte. Tenkte grått, men alle mine grå ser mer grønn ut enn grå. Og hvit pigmentblekk på sort fungerte heller ikke. 

Blomsten i midten var den første jeg gjorde og jeg brukte Distress Oxide. Helt klart feil type blekk! Så alt dette ligger nå i en haug på pulten min, sammen med andre utstøtte panel!

Jeg strevde virkelig med å finne ut hvordan jeg skulle bruke blomsten min og plutselig slo det meg. Vellum og heat embossing! 


Vellumen skulle være bak blomsten, så kun de små blomstene + bladene viste, så da måtte jeg klippe bort litt av vellumen sånn at kanten ikke viste bak regnbueblomsten min. 

Så ble det en ny runde med tenking og prøving. Jeg var jo så fast bestemt på å bruke sort kartong som bakgrunn, men jeg endte opp med hvit og det ble vel så fint, kanskje finere og? 


Brukte en setning fra Blushing Magnolia settet da jeg liker veldig godt hva som står og at det er tilhørende dies. Følte også at det var behov for mer bling så limte på noen perler fra Pinkfresh. 

Klem, Charlotte. 

Kommentarer