Vellummoro

Har du prøvd deg på vellum ennå? Har sett så mange nydelige eksempler på kort med vellum i det siste så jeg fikk også lyst til å prøve.

Motivet er laget vha Dainty Roses-settet, som består av 2 stensiler og et stempelsett. Stempelsettet inneholder de sorte detaljene på rosene/bladene og en del tekster, f.eks "You are awesome". 
Fargene er (som vanlig) fra Blue Mountains-settet og Frosted Foliage. Det er kjekt med sett med 4 sjatteringer når man skal bruke stensiler!

"Moodboard" underveis: 
Vellumpapiret er kuttet til i samme størrelse som selve kortet og brettet rundt. Har imidlertid limt det forsiktig fast innved bretten, slik at limingen ville bli gjemt under båndet. 

Oppå vellumen stemplet og embosset jeg så "You are awesome", før jeg limte på congrats (en sort og en gull-versjon).  Congrats er en egen die. 
Til sist lime jeg også på noen pearls fra Pinkfresh Studio i matt gull, oppå vellumen det også.

Håper du likte kortet og bruken av vellum!?
Her er produktene jeg brukte:

Kommentarer