Lille løve

 


I dag er det litt sånn Anita gjør ting hun ikke kan, men man må jo prøve!? Jeg kjøpte meg Altenew sin Little Safari Bundle fordi man kan lage så mange søte barnekort av de! Pluss at det er litt størrelse på dyrene som er litt annerledes fra mange andre sett 😊 Jeg valgte å fargelegge med Zig, selv om jeg kun har lekt meg med blomster og fargelagt det. Følte meg ikke så selvsikker når jeg startet, men det ble da en løve?!? 🙈
Det er og med stensiler til dette settet så man kan og inkblende for dere som ikke liker å holde på med tusjer 😊

På kroppen til løven og i ansiktet startet med den mørkeste fargen 605 Sepia. Så fortsatte jeg i denne rekkefølgen: 072 Beige, 601 Sand, 505 Yellow Ochre, 502 Mimosa og til slutt 706 Light Orange ble brukt litt som blender. For hver nye farge jeg bruker så overlapper jeg det området jeg allerede har påført med den forrige tusjen for å trekke fargen utover. Om jeg føler området er for lyst enda så påfører jeg den fargen fargen som er nærmest i fargedybde, men mørkere. Jeg kan jobbe litt fram og tilbake når jeg fargelegger, men man må passe på og ikke jobbe for mye på en plass slik at man ikke ødelegger papiret.



På manen på løven så jobbet jeg meg fra ansiktet og utover, i denne rekkefølgen på tusjene. 605 Sepia, 072 Beige, 075 Brick Beige, 505 Yellow Ochre og 706 Light Orange som blender. Samme teknikk som på hode og kropp, men jeg prøvde å jobbe i mere sirkulære bevegelser for å få mer illusjon av hår.




Etter jeg kuttet ut selve løven med tilhørende dies, så har den en hvit kant hele veien rundt. Da brukte jeg 315 Ultramarine Blue som lignet mest på bakgrunnen og tegnet der det hvite papiret vistes.

Bakgrunnen er blå kartong fra Lawn Fawn i fargen Blue Jay. Jeg er veldig glad i kontraster, og når man har orange sammen med blå så får man maks kontrast siden de er komplimentær farger. Jeg ville ha bakgrunnen veldig enkel og ha mest fokus på løven. Jeg brukte den største rammen i Altenew Picture Frame Die Set, den rektangelen som ble kuttet ut i midten brukte jeg Altenew Playful Leaves Bundle på, men bare embossingfolderen. Og med samme papiret så kuttet jeg og ut tilhørende blader i Picture Frame settet. 

Teksten er fra Altenew Sentiment Strips 2 Stamp, som inneholder så mye forskjellige tekster til forskjellige anledninger. 
Til slutt satte jeg på Clear Enamel Dots fra Hero Arts

Anita 😊


Kommentarer