"Fargelegge" med vann?

 Kan man bruke vann bare? Å ja da!

Eller, kanskje ikke fargelegge, men highlighte, da.

Dette er et veldig enkelt kort å lage. Du gjør følgende:
Skjær ut panelene ved hjelp av Pinkfresh' "Slim Diagonal Stitched rectangles", det største i sort og det minste i vanlig Neenah-kartong (eller det du har). 
Blend så inn fargene du ønsker å bruke med Distress (her: Kitch Flamingo og Lumberjack Plaid), og stemple på ønsket stempel. Jeg valgte Altenew's Vintage Garden.
Siden jeg nå stemplet oppå noe som var "mørkt" måtte jeg fremheve de lyseste punktene. Da tar man ganske enkelt en pensel med rent vann og "maler" der man vil gjøre det lysere. Tørk så kjapt av med litt tørkepapir. Lim det hele på en kortbase. Og det er det. 

Over vises kortet slik det så ut en kort stund underveis. Syntes egentlig det var litt fint med den sorte gratulerer-teksten, men det var litt lite schwung over det så jeg fant frem en die fra Papirdesign og skar ut Gratulerer i sølv med bakgrunn i vellum. Limte dette på med putetape. 
Det skal sies at jeg i tillegg har streka litt med hvit gel-penn og laget noen sorte prikker med sort penn, i tillegg til å lime på sølvperler. 

Produkter brukt: 

Kommentarer