Magnolia fargelagt med Zig


 I dag jeg laget kort med Build A Garden Blushing Magnolias fra Altenew. I dette settet er det med flere blomster og og mange fine sentiments. Jeg valgte å lage noe helt enkelt og brukte kun en av de tre forskjellige blomster stemplene. 
Det er og med stensiler i dette settet, de valgte jeg å ikke bruke i dag, men heller bruke Zig tusjene.

Jeg stemplet først med svart blekk på Bristol papir slik at jeg kunne fargelegge med Zig.

På selve bladene på blomsten så startet jeg med den mørkeste fargen nederst på bladet og jobbet meg oppover med tre lysere farger etterpå. Jeg startet med 813 Plum, så brukte jeg 230 Pale rose som jeg og gikk helt nederst i roten på bladet for å trekke med meg 813 Pum litt oppover. Så brukte jeg 214 Cyclamen Pink uten at jeg trakk med meg for mye farge fra de mørke. Den ytterste rosa fargen jeg brukte er 201 Pink Haze. Blandet og fargene litt sammen med 999 Blender. 
Når jeg er ferdig med å fargelegge blomsten så går jeg ofte litt tilbake til blandene når papriret har tørket litt igjen og tegner på litt mer streker for å få blomsten mer naturlig.



På grenen brukte jeg 605 Sepia og 072 Beige, hadde på litt av den mørke langs ene innerkanten av grenen og blandet de sammen med den lyse.

De grønne knottene brukte jeg 407 Grass Green og 401 Ever Green, da litt på samme måte som på grenen, litt av den mørke og trakk det litt utover med den lyse.





For å få til bakgrunnen så brukte jeg Altenew Circle Frame Mask Stencil. Her brukte jeg alle fargene i Red Cosmos, men for å få fargene til å matche helt med blomsten som jeg hadde fargelagt med Zig tusjene, så brukte jeg og to farger fra Cherry Blossom settet. Jeg brukte den lyseste Rose Quarty øverst i sirkelen for å få den mer rosa, og den nest mørkeste Purple Wine helt nederst. 

Sentimentet er og fra samme stempel settet og er heat embosset med svart embossingpulver.

For å avslutte bakgrunnen så dyppet jeg tre blekk puter på en akryl kloss, jeg brukte Coral Berry, Rose Quarty og Grapewine. De blandet jeg sammen med litt vann slik at jeg fikk den fargen jeg ville ha for å splette på bakgrunnen. Jeg splettet og på litt sort akryl maling.

Til slutt hadde jeg på et par Enamel Dots fra Altenew.

Anita 😊




  

Kommentarer