En ballongferd

Selv om blomster er min favoritt når det kommer til kortlaging, så må jeg si at stempler med søte dyr er et must å ha og det er veldig gøy å lage scener. 

Her har jeg brukt disse søte bjørnene på en ballongferd fra MFT (My Favorite Things) og farget de med Copic-tusjer. Ønsket meg en mørk bakgrunn, en litt "spennende" som ga litt liv. Så da var det bare å finne frem noen farger med pigmentpulver fra Brusho. 

Tok frem lilla, turkis og ultramarine og et panel med vannfargeark. 
Det er spennende med slikt pulver, du har ingen anelse om hvordan det kommer til å bli. 

Jeg hadde tatt en liten videosnutt for å vise hvor mye vann som må til for å få pulveret til å bevege seg, men dessverre så fikk jeg ikke til å legge den inn. Men her er bildet av hvordan det ble til slutt! 


Mens bakgrunnen tørka fargela jeg ballongferden med Copics. Som dere kan se så skrev jeg ned hvilke farger jeg brukte. 


Tok frem Puffy Cloud Border dies fra Lawn Fawn og kutta ut slik at jeg fikk to deler med skyer, tok en tredje på senere når resten var limt på. 


Så var det bare å finne ut hvilken del av bakgrunnen som passet best og lime alt sammen. Brukte foam tape bak skyene for litt dimensjon og på den tredje skyen, den med tekst, brukte jeg bare noen papirbiter som jeg limte på bak for å få den og litt opp. 

Jeg ville ha noen stjerner på bakgrunnen, tenkte vel og lenge på hvordan jeg skulle gjøre det. Selvfølgelig etter at jeg hadde limt alt sammen så kunne ikke splætte på noe hvitt heller. Så da tok jeg frem en hvit gel penn og prikket litt her og der. Prøvde meg på noen store stjerner, men disse likte jeg ikke så de måtte dekkes til med Glitter drops i fargen Champagne fra Pinkfresh Studio. Jeg synes de gjorde seg som stjerner. 

Klem fra Charlotte. 


Kommentarer