Blue Saffrons



I dag har jeg laget blåe Safran blomster. Jeg har brukt Altenew Craft-A-Flower: Saffron dies settet. Settet inneholder to blomster med forskjellige størrelser i tillegg til blad.

Jeg valgte å stanse ut til å lage tre stk blomster og farge de med Altenew Tranquility blekket.



Jeg starter først med å stanse ut alle delene jeg vil ha i Neenah kartong, så legger jeg de i stampweel plattformen min siden den har en sticky mat. Dette gjør det så my enklere å fargelegge delene. 

Jeg startet med å farge midten av blomstene med de to lyseste fargene i Coffee Break settet. Når jeg startet å påføre farge med de blå fargene så jobbet jeg med de lyseste fargene innerst og de mørkeste fargene utover, slik at blomsten ble mørkest ytterst på bladene. 





På bladene rundt blomstene brukte jeg Altenew Nature´s Wonders, der og brukte jeg alle fargene, med å ha den lyse øverst og den mørkeste nederst.

Jeg limte på blomstene og bladene på bakgrunnen før jeg splettet på litt hvit akryl maling.

Helt til slutt så kuttet jeg ut ordet "Hello" fra Spellbinders Wonderful Script Sentiments. Skyggen til ordet  har samme farge som bakgrunnen, som er kartong fra Hero Arts i fargen Sand.

Anita 😊



Kommentarer