Julestjerne med Zig tusjer



 



I dag har jeg fargelagt Poinsettian fra Altenew med Zig tusjer. 

Jeg brukte omrisset av blomsten og grenen med bær på. Til selve blomsten er det med slik at du kan stemple og bruke blekk, men i dag ville jeg prøve å bruke Zig tusjer.

Når jeg fargela så jobbet jeg blad for blad med samme fremgangsmåte. Jeg startet med den mørke brune tusjen 605 Sepia, helt innerst på bladet så trakk jeg den fargen litt oppover med 210 Strawberry Red og rundt ytterst på bladet langs omrisset. Så gjordet jeg det samme med 604 Red Ochre for å blande sammen fargene for å få den rette røde nyansen jeg ville ha. Så trakk jeg det utover med 999 Blender for å fylle blandet med farge. Om det ikke ble nokk første gangen så gjentok jeg samme prosessen med de røde fargene.

Pluss det blir sikkert finere om dere fargelegger på innsiden av strekene😜 Det ser dere jeg ikke var så nøye med..



På bakgrunnen så har jeg bare brukt hvit kartong sammen med Concord & 9th Quilted Card Front Die og så har jeg splettet på litt akvarell maling fra Altenew sitt Metallic akvarell sett.

På bærene på grenene så brukte jeg fargen 604 og 210 igjen og blandet sammen, og så trakk jeg de litt utover med blenderen.

På bladene brukte jeg 402 Moss Green som jeg brukte nederst på bladet og så trakk jeg den litt utover med fargen 421 Light Moss Green. Jeg brukte og 421 i midten av blomsten.

Selve grenen fargela jeg med 605 og trakk den utover med blenderen. 



Skriften jeg har brukt er fra Spellbinders A Merry Little Christmas Hotfoil and die. Hvor jeg brukte den folien som er matt gull i settet Christmas Sparkle 

Jeg fargela tre kristeltorn fra settet Christmas Bird Poinsettia dies fra Spellbinders med samme farger som jeg brukte på bladene på grenen, 402 og 421. Disse la jeg innimellom blomstene siden jeg følte det manglet noe. 

Til slutt limte jeg på Metallic Pearls fra Pinkfresh Studio i fargen Gold.


Anita😊





Kommentarer