Årets siste julekort!

Dette blir mitt siste bidrag på julekortfronten for i år. Jeg har ikke laget så mange som jeg pleier, mye fordi jeg har fått ett splitter nytt bad og vaskerom! Og måtte flytte ut halve hobbyrommet til stua, hele sofaen var full og den måtte igjen dekkes med plast... Pluss at jeg ikke bodde hjemme den første uka (dette tok 6 uker!!!) 

Jeg bor i ei høyblokk med 144 leiligheter og alle får eller har fått nye bad/vaskerom, gjenstår 24 leiligheter. Derfor 6 uker. Men jeg hadde satt opp et fint opplegg i et hjørne i stua hvor spisebordet mitt ble hobbybord og for å være ærlig så var det mye enklere å bare sette seg der enn det er å gå inn på hobbyrommet... Men det er igjen veldig deilig å bare kunne lukke døra og ikke se kaoset. Men du er vel ikke her for å lese om mitt nye fantastiske bad så må vel skifte over til dagens prosjekt 😉


Kristina Werner er en av de store innenfor denne verdenen. Har du ikke hørt om henne må dere sjekke henne ut på YouTube og Instagram. Hun designer produkter for Simon Says Stamp og er fantastisk, rett og slett. 

Dagens kort er inspirert av ett av hennes siste kort. Og det har størrelse 5" x 7"  (12,7 x 17,78 cm) så en del større enn amerikansk A2 som jeg pleier å lage. 


Jeg tok et lysegrønt, litt aqua-aktig ark og brukte Holly & Foilage embossingfolderen fra Spellbinders. Deretter brukte jeg litt Evergreen Bough Distress Oxide rundt kantene før jeg avslutta med litt Chipped Sapphire. 


Som midtpunkt hadde jeg lyst til å ha noe som sto litt ut og jeg har en veldig stor forkjærlighet for holographic ark og snøflak! Jeg brukte en hjertedie som jeg tegnet rundt slik at jeg kunne se hvor jeg skulle plassere snøflakene mine før jeg kjørte det gjennom kuttemaskina. Dette fordi jeg ønsket at snøflakene, som er Large Snowflakes dies fra Pinkfresh Studio, skulle få det avrunda kuttet som diekutting gir. 


Etter at jeg hadde kjørt det gjennom kuttemaskina tok jeg Chipped Sapphire og en kost og kosta på litt farge rundt hjerte for at det skulle stå litt mer ut. Jeg tok et tørkepapir og forsiktig tørka bort blekket som kom snøflakene og de ble shiny igjen. 


Avslutta med en juleklem fra Papirdesign. 

Så med det ønsker jeg dere alle ei riktig god jul og et godt nytt år! Snakkes i 2024! 😁 Juleklem fra Charlotte! 

Kommentarer