Veldig julete julekort!


 I dag har har jeg laget noe jeg føler selv er et veldig klassisk julekort med veldig tradisjonelle farger 😊

For å lage bakgrunnen så brukte jeg stensilen fra Altenew som heter Beach Towel Stripes, som jeg vil si egentlig ikke har så veldig julete navn, men som er veldig allsidig. 

Jeg brukte fargen fargen Evergreen og blendet den utover mens jeg hadde lagt stensilen diagonalt over kortet mitt.



For å lage julestjernene så brukte jeg settet fra Altenew Poinsettia & Berries Bundle. Jeg brukte fargen Velvet som base farge, og fargen Grapevine som den mørkeste. Når man stemplet med Grapevine så ser det alltid litt mørkt og rart ut frem til den tørker, da blir den superfin. Stemplet til slutt over "omrisset" med svart blekk.

Jeg brukte de samme fargene på bærene, først Velvet, så Grapevine slik at det ble en god miks. Bladene er også Evergreen slik som bakgrunnen. Stilkene er fargen Mocha. 




Teksten er fra Pinkfresh Sudio Holiday Large Sentiments Bundle og er heat embosset med svart embossingpulver. 

Jeg limte på et rektangulært vellum ark for å få ting til å "poppe" litt mer, pga jeg har brukt samme farge i bakgrunn og forgrunn. 




Jeg laget og samme kortet men med grå julestjerner og med en litt mørkere bakgrunn.

Bakgrunnen laget jeg på samme måte, men jeg hadde blendet litt på arket først med fargen Evergreen og så la jeg over stensilen ettepå. Man kan og gjøre motsatt, men da blir ikke linjene like tydelige 😊 De grå fargene jeg brukte er de to lyseste fra Altenew Gentlemans gray settet.



Anita 😊





Kommentarer