Smushing med Zig-tusjer

Jeg har fremdeles ikke brukt Zig-tusjene skikkelig enda, og heller ikke denne gangen har jeg brukt de slik de er ment å brukes. Denne teknikken tror jeg kalles smushing og man kan bruke både vanlig Distrekk blekk eller Oxide, eller andre vannfargetusjer man måtte ha i stæsjet sitt. 

Det er ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i regnbuefarger og de fleste vet vel at rosa + gul = oransje og gul + blå = grønn. Så man trenger kun tre farger får å få regnbuefarger. Selv om både oransje og grønn ikke ble så fremtredene på dette prosjektet, så var det egentlig det jeg var ute etter. 

(Og når jeg nå sitter og skriver denne posten så ser jeg at jeg har limt kortet feil... Det skulle være rosa, gul og blå, ikke blå, gul og rosa...) Ugh... Veldig rart jeg ikke så det før nå... 

Anyhow, let's move on... 

Det første jeg gjorde var å heat embosse med hvitt på vannfargeark. Brukte Charming Floral Border fra Pinkfresh Studio. Jeg stemplet først nede på arket med Versamark før jeg snudde arket og stemplet igjen. Dette gjør at jeg får et fullt panel. 


Tok frem Zig-tusjene Dark Pink (027), Bright Yellow (052) og Persian Blue (032) og skriblet fargene ned på et ark acetat. Spraya på litt vann og la det over panelet.


Brukte fingrene oppe på acetatarket og spredte fargene. Tørket panlet med varmepistol og gjentok prosessen til jeg var fornøyd. 


Følte jeg trengte litt kontrast så brukte Hero Arts hvit pigment blekk med stensilene som følger settet med Charming Floral Border. 

Så ta frem Zig-tusjene og bruk de på litt andre måter enn hva de er ment for!

Klem, Charlotte. 

Kommentarer