Pappa kort med bil!

Jeg kjøpte meg Altenew Sweet Dreams Fresh dye mini ink cube set tidligere i høst og jeg synes fargene er sååå kule, men først nå har jeg funnet de frem. 

For å lage dette kortet så startet jeg med å lage bakgrunnen med at jeg brukte alle fire fargene i settet og jobbet med de med blending tool for å få en gradvis overgang fra den mørkeste fargen til den lyseste.

Så la jeg bakgrunnen inne i Altenew Gem Pattern Embossingfolder, men jeg kjørte ikke bakgrunnen helt igjennom maskinen slik at jeg stoppet der jeg stoppet med fargegraderingen min.

Splettet på litt svart akryl maling og blekk fra Sweet Dreams settet.


 


Når jeg stemplet med bilen så trakk jeg blekkputene over stemplet istedenfor å dytte de neppå. Da får man en litt tøffere effekt og ikke helt dekkende. Jeg brukte de tre mørkeste fargene i Sweet Dreams settet, startet med den lyseste og trakk den over hele stempelet. Den nest mørkeste fargen gjentok jeg det samme, men ikke like mange ganger, slik at den ble mer gjennomskinnelig. For å få litt mer dybde i bilen så brukte jeg de to mørkeste fargene i settet mere på siden av bilen og litt øverst ved siden av panseret.
Til slutt så hadde jeg så vidt på litt svart på også. 
Setene og lysene i bilen er de to lyseste fargene fra Coffee Break settet.

Den sorte rammen laget jeg ved at jeg hadde på maskeringstape på Rectangle infinity dies i to størrelser, slik at jeg fikk akkurat den størrelsen jeg ville ha, pluss at tapen holder de på plass slik at rammen blir jevn og fin. 

Bokstavene "PAPPA" er fra All The Letters dies og er kuttet ut 3 ganger og limt sammen. 




Jeg stemplet med Kort og Godt sitt M-479 stmpel og embosset med svart embossingpulver på vellum ark. Siden limet kan vises igjennom vellum arket, så valgte jeg å lime det fast på baksiden.

På bildet under her så ser man litt bedre effekten man får når man trekker stempelputen over stempelet.

Anita😊





Kommentarer