Juleroser

 Jeg har laget mitt første julekort i år, med juleroser:

Motivet er fra Pinktfresh Studio og heter "Beautiful Blooms". Settet inneholder flere ulike blomster men det ene her synes jeg ligner veldig på juleroser - som er bare vakre.
Fargeleggingen denne gangen er gjort med Distress Oxide. Jeg presser stempelputene godt oppå en akrylplate og bruker fargen som sverter av på samme måte som vanlig akvarellmaling. Fargene brukt er Mowed Lawn på bladene og, ganske svakt og uttynnet, Blueprint Sketch på blomstene.  

Blendingen består av Lumberjack Plaid så godt som over det hele, mens det midt på er brukt Aged Mahogany Distress Ink. Synes disse to fargene spiller godt på lag! Deretter spruta jeg med litt gullmaling.

Slik så det ut underveis:

"Holidays" er trykket ut 2 ganger. Første gangen i sort mosegummi, så en gang i gullpapir. 
Tips: Ikke trykk teksten ut fra mosegummien før etter at du har limt på øverste laget (dvs gullkartongen). Da ligger mosegummien rett og stille, og det er lettere å få det pent.

Stempelmotivet ble trykket ut og limt på. Men det ble litt platt syntes jeg, så jeg fargela noen flere blomster, klippet dem ut og limte oppå tilsvarende blomst. Da ble det litt mer dimensjon på det. 

"Holidays" er fra Altenew mens "Happy" er fra Lawn Fawn.  

På bildet under er det lettere å se hvordan jeg har limt de ulike delene på:
Limte også på noen gullpaljetter i midten av blomstene og litt her og der. Det må skinne litt i jula, ikke sant? 


Har du kommet i gang med julekortene? Kanskje du kan dele noe du har laget i Facebook-gruppa vår? Det er veldig inspirerende å se alt det fine dere lager!

Link til produktene:

Kommentarer