En blå jul

Visstnok er jeg glad i blå julekort da jeg mener å erindre at jeg postet et par julekort i fjor som også var blå. Kan hende jeg slår til med et rødt ett før jula er her, ikke godt å vite.


Brusho pigmentpulver er et medium jeg har hatt en god stund, men ikke brukt. Bestemte meg for å finne frem noen farger som kan passe til jul, grønne og blå toner. Ikke så mye grønt som vises på bakgrunnen, men jeg velger å tro at de har spilt en rolle i hvordan det ble til slutt. 



Jeg brukte fire forskjellige farger, Emerald Green, Sea Green, Turquoise og Ost. Blue. I tillegg brukte jeg SprinkleIT Pearl, men den ga ikke den effekten jeg var ute etter så kunne gjerne ha droppet den. 

Pigmentpulver av alle slag, eller diverse fargespray, har en tendens til å spre seg, enten over på pulten eller over på andre prosjekter. Så da er det veldig kjekt med en skoeske man kan bruke. 



Jeg strødde bittelitt av hver farge på ark som tåler mye vann, det grønne pulveret er gult, men de blir grønne i møte med vann. Jeg spraya veldig mye vann på for å spre fargene og lot det lufttørke. Her kan man bruke varmepistol hvis man ikke gidder å vente. 


Etter at bakgrunnen hadde tørket helt tok jeg litt tørkepapir og tørket over. Dette for å få bort litt overflatepigment som ikke hadde blitt mikset med vannet.

Kuttet ut Magic Iris Snowflake fra Lawn Fawn i hvitt og holographic ark og limte de sammen. Kjørte bakgrunnen gjennom maskinen min med Sparkling Diamonds cover plate fra Pinkfresh Studio og avsluttet det hele med en Juleklem fra Papirdesign. 

Nå er det 24 dager igjen til jul! 

Klem, Charlotte.

Kommentarer