Til alle favorittpappaer!

 12. november er det farsdag! Har du kortet klart? Her er mitt forslag:

Jeg har laget kortet som et konvoluttkort, med en liten tag oppi. For å lage konvolutten tar du utgangspunkt i et 8x8'' ark, scorer ca 1 cm inn fra toppen og 2,5 cm inn fra bunnen og bretter inn sidekantene slik at de møtes på midten. Skråklipp klaffen som skal brettes ned/opp, og klipp vekk sidene av disse klaffene. Lim fast, og så er du klar til å pynte. 

Jeg spruta litt sort akrylmaling på kortbasen. Så hadde jeg sittet og lekt meg med stensilen som hører til Blooming Peony-stempelet. Syntes ikke det ble helt toppers, men det slo meg at det utmerket godt kunne brukes som et mønsterark. Her hadde jeg brukt fargene Speckled Egg, Kitch Flamingo, Hickory Smoke, Mowing Lawn, Saltwater Taffy og Ripe Persimmon. Så jeg fargela mere kartong i fargen Hickory Smoke og Speckled Egg, skar ut en mengde "vimpler" i disse fargene, stensil-mønsterarket og i sort, og prøvde meg frem litt. 
Sirkelen som "Favorite pappa" er skrevet på, er negativen til Stitched Scallop Die'en, altså det som blir igjen når du trykker ut en scalloped sirkel. Så beklager jeg mix'en av norsk og engelsk men man må jo bruke det man har;-) Til "Pappa" er det brukt Luggage Tag-alfabetet til Hero Arts, mens "Favorite" og det lille hjertet oppe til høyre er fra et stempelsett fra Concord&9th. Videre stanset jeg ut en mengde stjerner i sølv (Shaker Stars fra Pinkfresh) og limte på noen hjerte-enamels fra Altenew.  
Til sist brukte jeg en del jutetråd til å knyte sammen konvolutten. 

Og så kan barna skrive eller tegne en hyggelig hilsen på tag'en som er inni konvolutten❤
Og heeeelt til slutt: Moralen er altså at selv om du har laget noe som du ikke synes er helmaks må du ikke kaste det - det kan likevel brukes!

Kommentarer