Shake it up!

Det er sjelden jeg lager shaker kort, eller ristekort på godt norsk, og det er sjelden jeg bruker mønsterark. Jeg har en god del mønsterark, men jeg føler noen ganger det er litt juks å bruke det... Og så er veldig mange ekstremt lekre og jeg vegrer meg for å bruke de. Så da blir de liggende der å samle støv. Men så fikk jeg en ide mens jeg satt på jobb så da måtte jeg dra frem en pakke jeg har hatt lenge! 

Jeg fant frem Lawn Fawn Perfectly Plaid Remix mønsterark og brukte det ene arket som bakgrunn. Deretter tok jeg et panel med Neenah og kuttet ut Giant Sending Big Hugs. Bak panelet limte jeg en bit klar plast (acetat). 


Så var det bare å plassere de andre bitene som hullene i B'en osv. Et tips der er å legge tilbake det som er klippet ut å så lime inn de små bitene. 

Deretter tok jeg frem foamtapen min og la på strategiske plasser. Her kan man doble for mer plass, spesielt hvis risteelementet har store biter. 


Ett annet tips er å tømme risteelementet oppi før man tar av bakparten på foamtapen. Slik hindrer man at bitene setter seg fast i tapen. Jeg brukte Turquoise Stars fra settet fra Nuvo med fire beholdere med risteelementer. 

Ett annet tips er å bruke en større bit av bakgrunnen slik at man vet at man ikke limer på skjevt. Spesielt hvis bakgrunnen skal stikke ut på sidene. Man kan enkelt kutte etter at alt er lim sammen med en papirkutter. 


Jeg ble sittende igjen med den positive delen av Sending Big Hugs så fant ut at jeg like gjerne kunne lime det på en annen bakgrunn. Jeg likte mønsteret jeg hadde brukt på ristekortet så det ble den samme. 


Det ble to kort i en fei! 

Håper du likte kortene mine! 

Klem, Charlotte. 

Kommentarer