Dobbel embossing

Høstkortene har kommet på rekke og rad her på bloggen i det siste så tenkte det passet inn med et litt mer sommerlig kort. Høsten kom så brått og snart er det søren meg jul! 

Det er vel ingen hemmelighet at Copic er min go-to fargeleggingsmedium? Så her kommer ett til! 



Jeg ønsket et litt lysere uttrykk så brukte lyse farger, fargene er listet opp nedenfor.

Jeg pleier vanligvis å begynne med den mørke fargen først og avslutte med den lyseste, men denne gangen begynte jeg med den lyseste og gikk over til mørkere.

Brukte Bold Bouquet Bundle fra Altenew, fantastisk sett med stempelplate, tilhørende dies, embossing folder og stensiler. 

Når jeg var ferdig med blomstermotivet, tok jeg Copic C7 og fargela rundt. Jeg skulle bruke tilhørende die og kutte ut motivet. 


Før jeg kutta ut motivet embosset jeg det med gull embossing pulver. Stemplet lå allerede i stempelplattformen min så det var bare å legge arket tilbake og embosse. 

Etter at jeg hadde embossa med gull, kutta jeg motivet ut før jeg så kjørte det gjennom maskina med tilhørende embossing folder. Det er veldig vanskelig å se på bilde, men ble veldig stilig. 


Monterte motivet på kartong med samme farge som Copic C7 og putta en "Hugs" på. 

Klem, Charlotte.

Kommentarer