Sommerfugler med Hotfoil =)



Målet med kortet i dag var at det skulle passe til en jente på 5 år, så litt rosa/rød og masse bling 😃 

Jeg startet med å hotfoile sommerfuglene, sentimentet og bakgrunnen jeg skulle bruke i samme folie. Jeg brukte gullfolien med glitter i Spellbound pakken til Spellbinders. 

Så kuttet jeg ut hvit Neenah kartong med Pinkfresh Diamonds die, denne lager veldig små hull i kartongen slik at når jeg limte på over glitter bakgrunnen som jeg laget med hotfoilen så skimter man glitteret igjennom når man beveger litt på kortet.



Når jeg skulle tilsette farge på sommerfuglene så er det med stensiler for hver vinge slik at man kan ha forskjellige farger om man vil. Jeg hadde samme farge kombinasjoner på alle vingene.

Jeg startet med Buttercream ved roten av vingene, så hadde jeg Frosty Pink fra ytterst mot midten av vingen. Gikk over med Coral Berry fra ytterst av vingen og 1/3 innover. Ruby Red på vingetuppen og kroppen til sommerfuglene. Til slutt hadde jeg på litt ekstra gul ved roten av den midterste vingen med fargen Warm Sunshine.


Jeg kuttet ut sentimentet Happy Birthday og limte det på 3 ekstra lag med Neenah kartong for å få stivhet og høyde. Sommerfuglene limte jeg på foam under for å få høyde. 



Til slutt snudde jeg kortet og klippet av det som stakk ut av sommerfuglene utenfor kortbasen. Avsluttet med noen glitter drops fra Pinkfresh.


Anita



Kommentarer