Nå er det skikkelig høst!

Her på Østlandet har det regna og regna. Bladene er ikke lengre bare grønne, og det er snart flere av dem på bakken enn i trærne. Så jeg fikk lyst til å lage et skikkelig høstkort:

Er du klar for litt uvøren bruk av stempelputene er dette noe for deg:
Trykk stempelputene (her: Alle 4 fra Altenews Woodland Escape-sett) på et underlag som ikke suger til seg fargen. Sprut deretter litt vann på, og dytt et akvarellark oppå blekk-blandingen til det blir slik du ønsker. Jeg la i tillegg på litt gullmaling, både med pensel og ved å sprute. Da ble det slik: 


Deretter trykket jeg ut en masse blader, også noen i sort. Trykket så ut en sirkel, og limte alle bladene i en krans rundt sirkelen:

HUGS er trykket ut med Hugs-die'en fra Altenew, men jeg la en vanlig sirkeldie på utsiden i tillegg og trykket ut alt samtidig. Da er det enklere å få den ytre sirkelen jevnt tykk. Gjorde også det samme i sort kartong og limte de to ørlite grann skjevt oppå hverandre, håpet å fremheve teksten i gull litt bedre på den måten.

Deretter laget jeg en bakgrunn ved å blende inn Redwood og sprute litt gullmaling oppå. Når alt var limt sammen, Hugs ved hjelp av putetape, limte jeg også på noen diamanter slik at bladene liksom funklet.

Nå skal jeg gå å tenne opp i peisen, og tenne noen lys. Lag deg en god høstdag du også!

Produkter som er brukt: 

Kommentarer