Finnes det noe søtere enn sopp?




Det nok et nanosekund fra jeg så Mushroom Garden Layering Stencil Set fra Altenew, til jeg var forelsket. Jeg glemte dessverre å ta bilder mens jeg koste meg med å børste alle de fire ulike stensilene, men herregud så moro det var. Resultatet snakker for seg selv:



Jeg valgte de tre grunnleggende fargene rød, blå og gul og brukte to varianter av hver farge i mine elskede distress oxides...



Jeg ville lage et dimensjonskort, så jeg skar ut et hvit Neenah-ark i 4 x 6 inches og lagde linjer på 1/4-dels inch, 1/2 inch og 1 inch på begge sider.



Så brettet jeg alle delene slik dere ser på bildet. Oppskriften finner dere hos Jennifer McGuire, se Youtube-videoen hennes her.



Så limte jeg den fine sopp-hagen min på bakgrunnen og la lim bare YTTERST. For jeg hadde allerede skåret ut bjerkeskogen min i vellum med Branched Birch Die, limt dem på litt blank plast/acetate.





Her ser du ikke bjørkeskogen for bare trær :-) Den fine og fargerike sopp-bakgrunnen skinner igjennom skogen og gi et flott skyggespill i lyset.




Så skar jeg ut hallo fra Kort og godt, i hvit og svart. Jeg limte de litt offset, da kommer det svarte bedre fram. Så pyntet jeg med litt Pinkfresh Ephemera som hadde de rette fargene. Både inni og utenpå. 

Ikke la deg skremme, denne teknikken er enklere enn det kan se ut. Men resultatet er utrolig virkningsfult.

Lykke til!





 

Kommentarer

Legg inn en kommentar