Saffron Flower🌸

 




Guess what? Jeg laget to kort, igjen. 

Her har jeg brukt Altenew Craft a flower: Saffron pÃ¥ begge kortene. Planen var Ã¥ lage det gule kortet bare, men sÃ¥ hadde jeg lyst til Ã¥ vise blomsten i orginal fargen og☺️ = to kort☺️ 


På baksiden av die pakken så er det en veldig fin framgangsmåte hvordan du skal sette blomstene sammen, samt hvor mørk-lys du skal farge bladene.


Jeg glemte å prege de gule blomstene, slik at på de vises ikke linjene like godt som på de lilla, men jeg synes begge har sin sjarm.





PÃ¥ de gule blomstene startet jeg med hvitt ark og tilførte blekk med Ranger mini domed ink blending foam med fargene fra settet Fall Harvest fra Altenew. Man kan og skjære de ut først for sÃ¥ Ã¥ farge de etterpÃ¥, jeg tilførte bare litt ekstra av den mørkeste fargen etter jeg kuttet de ut. Kuttet og ut deler av blomsten i vellum papir som jeg limte pÃ¥ helt underst ☺️


Senter av blomsten er bare hvitt ark og svart fra Hero Arts. Bladene beholdte jeg og hvit☺️ 





Bakgrunnen pÃ¥ det gule kortet laget jeg ved at jeg stemplet de tre lyseste fargene fra Fall Harvest settet pÃ¥ ett plastikk underlag for sÃ¥ Ã¥ spraye pÃ¥ litt vann. SÃ¥ dyppet jeg kortet litt sÃ¥nn tilfeldig i blekket. Gjentok dette med kun den mørkeste fargen og til slutt Distress Oxide Black Soot. 


Bakgrunnen pÃ¥ det lilla kortet er det brukt Altenew Sugarplums med de to lyseste fargene. Brukte først Pale Mauve, sÃ¥ la jeg pÃ¥ stensilen Liquid Marble og brukte Amethyst over. Jeg kuttet ut noen remser av svart papir som jeg limte pÃ¥ for Ã¥ ta litt igjen fargen pÃ¥ skriften pÃ¥ «thank you».


Til slutt splettet jeg pÃ¥ svart akryl maling pÃ¥ begge bakgrunnene. 





Den lilla blomsten brukte jeg og Sugarplums settet, samme metode som de gule blomstene. Senter av blomsten her brukte jeg ark rester fra den gule blomsten og Distress Oxide Aged Mahogany pÃ¥ de røde detaljene. 

PÃ¥ bladene brukte jeg Altenew Nature’s Wonders og lagde mørkere farge ved roten av bladet. 


Begge sentimentene jeg brukte er fra Altenew Bold Greetings Die set. De kuttet jeg ut tre ganger og limte pÃ¥ hverandre. 



 

Gjerne legg igjen en liten kommentar om hvilket dere likte best☺️!


Ikke mange dager igjen til messa nÃ¥! Kom bort og si hei til oss da vel!☺️ 


Anita☺️



Kommentarer