Pop-up sommerfugl

 Jeg prøvde meg igjen på et teknisk kort, men denne gangen litt mindre avansert! 

Jeg følger som tidligere nevnt flere fantastiske designere på Youtube og pop-up delen av dette kortet er hentet fra en video fra Gina K. Designs. Veldig enkel teknikk og veldig gøy. 


Jeg startet med å stemple og bruke tilhørende stensiler og dies til Butterflies settet fra Pinkfresh Studio. Veldig greit at man kan få farge på begge sommerfuglene samtidig.

Jeg elsker dette settet og brukte kun tre farger, bestemte meg mens jeg holdt på at dette var en fargekombo for hele prosjektet. Brukte Lagoon, Tile Blue og Deep Iris fra Altenew. 


Det finnes flere varianter av såkalte sticky mats på markedet, her brukte jeg sticky mat fra Altenew og jeg synes den er genial. Ark og stensil sitter som limt! 


Jeg rotet i bunken med kartong og fant farget kartong som passet perfekt som base! Jeg kan dessverre ikke fortelle hvor kartongen er fra da jeg ikke har orden der! 

Så var det til pop-up-effekten og her skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan! 
Brukte samme farge som kartongen, kuttet to striper på 1 inch i bredde og 2,5 inch lang. Deretter brukte jeg et scoreboard og scora hver halve inch. Deretter brettet jeg sammen i foldene slik at det ble en kube. 


Etter at kubene var limt så limte jeg sammen to av sidene til hverandre.


Deretter limte jeg to av sidene fast inne i kortbasen helt inntil bretten. Jeg la den store sommerfuglen med fronten ned på scorebrettet mitt og scoret den på midten og bretten den sammen vinge til vinge. Så limte jeg fast sommerfuglen inne i V-en på kubene som er limt fast inne i kortet. 


Jeg håper jeg har forklart hvordan jeg gjorde dette på en god måte. 


For å gjøre fronten litt mer interessant så splætta jeg på noen dråper med gull og sort farge. Litt hvit gelly roll i midten av blomsten gjorde og susen for mer interesse. 

Håper dere prøver selv på dette, kan poppe opp mye annet enn en sommerfugl. 

Charlotte.





Kommentarer