Kan man hotfoile med BetterPress?



I sommer kjøpte jeg en BetterPress. Jeg blogget da om min aller første erfaringer med den - og det kan du lese HER. Men det store spørsmålet da jeg investerte i startpakka var bruksområdene for BetterPress, kunne den brukes til annet enn bare embossing? Skal du først investere i et nytt system, da bør det by på flere muligheter, spør du meg. 

Jeg visste at hotfoilplatene mine ikke kunne brukes i BetterPress, selv ikke engang de fra Spellbinders (samme produsent). De er for tjukke, rett og slett. Men kan man hotfoile med BetterPress-platene?



Svaret er ja! Og det blir utrolig flott. Faktisk har jeg bedre resultat med BetterPress-platene enn med Hot Foil-platene, det blir perfekt hver gang. BetterPress-platene er ufattelig detaljerte og strekene er tynnere, derfor blir resultatet veldig vakkert. 



Den nydelige blomsten som følger med i startpakka var utgangspunktet mitt, jeg ville lage en enkel bakgrunn for å se foilinga i full blomst. Jeg hotfoilet som jeg alltid gjør, denne gangen med en av mine favoritter: Moondust. Jeg flyttet platen rundt og foilet til jeg hadde dekket hele bakgrunnen. 



Valgte nok et nydelig uttrykk fra Wonderful Sentiments og noen nydelige pynteprikker også fra Pinkfresh.

Jeg gleder meg til det kommer flere BetterPress-plater i butikken. Mulig dette er i ferd med å bli en favoritt her i huset. 

Ikke overbevist...? Jeg kommer til å demonstrere foiling og BetterPress på Scrappemessa på Lillestrøm neste helg. Papiriagjengen stiller kvinnesterkt hele helga! 

Vi ses!





Kommentarer