En utradisjonell fargekombinasjon

Er det noe jeg virkelig digger når det gjelder fargelegging av blomster er å velge noe "rart" på enten blomstene eller bladene. Her har jeg gått for rosa blomster og blå blad. 


Noe jeg også elsker er å fargelegge med Copic og så embosse motivene med embossingpulver. Jeg har valgt å ikke teste ut teorien om at hvis man fargelegger et motiv - med Copic -  som allerede er embosset, så vil man ødelegge tuppen på tusjene. Jeg aner ikke, men som sagt, ikke tenkt å prøve det ut. Og så har du "faren" med at tusjene farger de embossa linjene. Så jeg tror jeg holder meg til fargelegging først, embossing etterpå. Vil tro det har noe å si for uttrykket til slutt og. Men uannsett, jeg digger å gjøre det! 


Sorry, litt dårlig lys... Men her er motivene før jeg embosset. De oransje blomstene klipte jeg bort når jeg hadde embosset da de rett og slett ikke passet inn. Fargene jeg brukte er listet opp nederst i innlegget (unntatt de oransje). 

Viktig ting å huske (dette har jeg glemt så mange ganger selv...) er å la stemplet ligge i stempelplattformen du bruker slik at når du skal embosse så er det bare å stemple på nytt. Går fint å line opp etterpå og, men slipper frustrasjonen hvis man bommer.


Jeg monterte de to motivene med små blomster først med 3D-puter, den største blomsten med doble 3D-puter. 

Så en viktig beskjed! 1. - 3. september har Papiria stand på Scrappemessa på Lillestrøm og ALLE i teamet er med! Håper så mange som kan tar turen!


Klem, Charlotte


Kommentarer