Take Pride - igjen

 Da er det min tur igjen til å blogge. Og jeg har lyst til å plukke opp ballen fra innlegget 30. oktober hvor jeg skrev at stempelet "Take Pride" er så gøy å fargelegge og at det kan brukes hele året, f.eks. med andre farger. Nå har jeg gjort nettopp det, lekt meg med sommerlige farger, og det ble veldig annerledes! 

Stempelmotivet er fargelagt med zig-tusjer, og fargene jeg har brukt er:
  • 029, Geranium Red
  • 202, Peach Pink
  • 045, Pale Green
  • 401, Ever Green
  • 402, Moss Green
  • Blender
Jeg gjorde det ganske enkelt denne gangen ved at jeg dro ut både den rosa og den røde fargen med blenderen, med korte, rette streker. Da får man på en måte synlige penselstrøk, og det blir litt røffere. Bladene er først tusjet med Pale Green, så litt mer Ever Green, og til slutt ble skyggene markert med Moss Green. Jeg brukte også de to lyseste grønnfargene  til å markere sirkelen. 
Motivet ble trykket ut vha diesen som hører til. Trykket det også ut 2 ganger til, i hvitt, før jeg limte alle 3 delene oppå hverandre, for å få litt tykkelse. 

På kortbasen lagde jeg en sort skygge i Jet Black, før jeg splættet sølv metallic akvarellmaling, fra settet til Altenew, oppå der igjen. 

Så trykket jeg ut "50" 3 ganger, 2 ganger i sort og en gang i sølv, før jeg limte disse oppå hverandre, litt skjevt. "Gratulerer" ble også trykket ut i sølv, pluss en gang i sort, som jeg limte oppå hverandre for å få det litt stivere. Her er det en fordel med en limtube som har tynn tupp..

Til sist monterte jeg alt på hverandre og festet noen diamanter fra Spellbinders oppå. Da syntes jeg det var ferdig og klart til å overrekkes jubilanten:-)


Produkter brukt på kortet: 

Kommentarer