Herrekort med blomster =)



Når jeg får spørsmål om å lage herrekort med blomster er jeg litt redd for at det blir for søtt, så da bruker jeg litt maskuline farger istede =) 

Jeg skulle bare lage ett, men siden jeg ikke hadde en konkret plan og laget dobbelt opp med blomster så ble det to kort til slutt, med litt forskjellige tyngdepunkt.



På bakgrunnen brukte jeg kun Versafine Onyx Black Ink og blendet litt oppåver.
Siden jeg skulle ha blomstene i overgangen mellom hvitt og svart så brukte jeg ikke noe tid på å få overgangen fin, siden den skulle bli gjemt uansett. Så splettet jeg på litt sort akryl maling.

Tallene er fra Altenew Bold Numerals Die set og er kuttet ut tre ganger i sort papp og limt oppå hverandre. 

Blomstene er Altenew Bitterroot Layering Stencil set og die. Blomstene brukte jeg Altenew Gentlemans Grey mini Cube set. Siden blomstene til denne stensilen krever fem farger, så valgte jeg å bruke svart sammen med de grå fargene. 
På bladene så brukte jeg Evergreen fra Altenew Green Fields mini Cube Ink settet som den lyseste grønne. Den mørkeste grønne brukte jeg Green Onyx fra Altenew Jewel tones.

For å tilføre litt mere farge så brukte jeg Altenew Itty Bitty Branches Die set, og kuttet ut de bladene jeg ville ha for så å farge de grønne med Evergreen. 

Happy Birthday er fra Avery Elle Simple Sentiments, som jeg bruker masse, masse..

Jeg avsluttet med å kutte ut blomstene i vellum papir og lime på bak som en slags skygge. Og så limte jeg på Clear Enamel dots fra Hero Arts.


På "reste" kortet så gjorde jeg så å si det samme, men jeg valgte å ha tyngepunktet på toppen av dette kortet og litt mer diagonalt.

Det som er så genialt med dette stensil settet fra Altenew er at man kan velge og kun lage selve blomstene, og kutte ut kun de, om du vil ha blomstene uten bladene. Det er med egne dies til dette. 



Her jobbet jeg litt mer med overgangen, så her skjemmes jeg ikke helt 😅

Jeg splettet og på Evergreen på denne bakgrunnen sammen med den sorte malingen.

Skriften på dette kortet er fra Pinkfresh Studio Happy Birthday Sentiments stamp. Her embosset jeg med Versamark Watermark Stamp og brukte Ranger Embossing Powder Super fine Black.

Jeg valgte å lime på blomstene med limputer for å få litt mer 3D effekt på dette kortet. Til slutt snudde jeg kortet med fremsiden ned og klippet av det som stakk utenfor kortbasen min☺️


Anita😊

Kommentarer