For You - lag glitterark selv

 

Er du som meg - elsker glitter? Og hva gjør du hvis du ønsker glitter på prosjektet, men har ikke riktig glitterark? Jeg skal forklare etterhvert. Selv om resultatet var veldig vanskelig å fotografere! 

Jeg hadde lyst til å lage et fargerikt kort med farger fra regnbuen, fikk ikke med alle fargene i regnbuen, men nesten. 

Jeg startet med å finne frem et acetatark fra Hero Arts og så skriblet jeg på Copic RV09, Y06 og B06 før jeg brukte alkohol til å spre blekket og mikse fargene. 

Mens det tørka lagde jeg glitterarket mitt. Her kunne jeg ha lagt på flere lag, la kun ett lag, for å få mer glitter så angrer litt på det. 

Jeg brukte Glaze Sparkle fra Lawn Fawn som spredte utover arket med en skrape. 


Som vindu over alkoholen og glitteret så brukte jeg Hero Arts Star Wreath Die. 

Til slutt brukte jeg skyggen til For You-diesen fra Altenew som jeg kutta ut med å bruke rester fra acetatbakgrunnen. Kutta ut ordene og limte på acetaten før jeg limte en hvit skygge bak der igjen. Limte de på ved å bruke 3D-puter. 



Her kommer et par bilder hvor jeg forsøkte å få med glitteret. Igjen, hadde gjort seg med flere lag med glitter, eller rett og slett hvitt glitterark. 



Så ta frem glitteret du har og lek deg! Ta frem acetaten, her kan man bruke alt som er klar hardplast, Copic-tusjene og lek deg. Det er ikke noe som er gøyere enn å leke seg på hobbyrommet! 

Klem, Charlotte. 

Kommentarer