You are wonderful in every way!

Håper alle har hatt en flott pinse! Ikke akkurat sommervarme her i Stavanger, men 10 grader er vel typisk norsk sommer! Så da har det jo passet helt perfekt å sitte inne på hobbyrommet og leke med blekk! 


Teknikken jeg har brukt på dagens kort kalles "Joseph's Coat", men kan også kalles emboss resist. Kjært barn har mange navn osv. 


Det er kjempelenge siden jeg lekte med Distress Oxides så det var på tide! De er jo bare så fantastiske og kan brukes til så mye. 


Her er det ikke så viktig å få en god blend, men hvis du sliter med å få en god blend så anbefaler jeg koster og så må du gå over sømmene flere ganger. 


Jeg både lufttørket og tørket med varmepistol for å være sikker på at blekket var tørt. Jeg testet kjapt med å strø litt embossingpulver over bakgrunnen og når jeg var sikker på at det var helt tørt, så brukte jeg Magnolia Pattern fra Pinkfresh Studio og embosset med klart embossingpulver fra Ranger. 


Neste steg - her kan du ikke være redd for å få blekk på fingrene, men det lønner seg å bruke en papirbit for å holde papiret nede. Her har jeg dratt Versafine Onyx Black over bakgrunnen. 


Siden det sorte blekket ikke setter seg fast på de embossa linjene så er det bare å tørke av blekket med tørkepapir og bakgrunnen er ferdig! 



Jeg var ikke så veldig begeistra over toppen hvor det var lilla, blå og turkis og fant ut at en stripe vellum gjorde susen. Embosset en av tekstene fra Wonderful in Every Way med hvit embossing pulver før jeg teipet fast vellumstripa bak panelet. 


Følte det manglet noe så jeg fant frem to kolibri-dies fra Eclectic Garden dies fra Concord & 9th som jeg kutta ut i hvitt og festet på kortet med 3D limputer. 
Til slutt putta jeg på noen enamel dots. 

Håper dere prøver på noe selv! 

Klem, Charlotte. 


PS: Glemte å legge inn Versamark i lenkene under...

Kommentarer