Regnbuepioner

Håper alle hadde en strålende 17-mai feiring i går! Selv feiret jeg med å gjøre ferdig kortet og denne posten. Jeg har ikke vært utenfor huset på 17. mai siden 2016! Alt for mye folk og som regel alt for kaldt! 


Som dere kan se så startet jeg dette kortet med å embosse med hvitt... Brukte White embossing powder - Super Fine fra Ranger og embossed den ene store blomsten fra Build-A-Garden: Pristine Peonies. Denne pakken inneholder stort stempelsett, stensiler og dies. 


Dette er fargene jeg elsker å bruke når jeg skal lage regnbuekort. Lenker under til hvert sett. 

Jeg startet med den første stensilen, alle er merket med nummer og pakken inneholder veldig god oppskrift over hvilken stensil som hører til hvilken blomst osv. 


Jeg har forsøkt flere klebrige matter og andre produkter når jeg bruker stensil, men helt ærlig? Dette oppsettet er for meg det beste! Low tack maskeringstape som jeg gjør litt mindre klebrig ved å få litt kattehår fra skjorta mi på teipen før jeg teiper fast. Og så er jeg helt sikker på at både papir og stensil sitter der de skal. 


Her har jeg brukt alle tre stensilene og jeg brukte ikke de mørkeste fargene. På bladene brukte jeg Silver Lake og Gray Denim fra Gentleman's Gray-settet. 


Deretter brukte jeg Geo Tiles coverplate fra Pinkfresh Studio og limte det på et ark før jeg klipte det til. Denne platen er ikke full A2 og jeg sliter alltid med å få lime den på rett, blir alltid litt skeivt. Men nå har jeg funnet løsningen!


Embosset en hilsen fra Wonderful in Every Way fra Pinkfresh Studio i hvit på samme farget kartong som bakgrunnen. 

Helt til slutt putta jeg noen sølvperler fra Pinkfresh Studio litt her og der. 


Håper dere finner inspirasjon til å prøve noe lignende selv! 
Klem, Charlotte. 

 

Kommentarer