Pip pip


I dag har jeg laget et kort med Altenew Bird of the Woods sammen med fargene fra Altenew, Coffee Break og Frosted Foliage.

På Bakgrunnen så brukte jeg Altenew sin Circle Frame Mask Stencil når jeg laget sirkelen. Jeg jobbet med Tim Holtz sine Mini Domed Ink Blending foams og brukte de tre lyseste fargene fra Frosted Foliage. Så blandet jeg meg til en vedig lik grønnfarge som den mørkeste i Frosted Foliage, med Altenew WaterColor Pan Set og splettet litt på arket. De svarte splattene er akryl maling, de blir ikke like transparent som vannfargen.


Fugl: På Fuglen brukte jeg de tre lyseste fargene i Coffee Break Settet sammen med Silver Sage og Eucalyptus i Frosted foliage.

HI: Her brukte jeg et brunt ark, men man kan godt bruke den nest mørkeste fargen i Coffee Break settet og fargelegge med. Jeg brukte dies fra Altenew Linear Pathway Alpha Solid. Jeg kuttet ut "HI" to ganger med Hvitt papir to ganger for å få mer høyde og stivhet. 

Gren: Det er med to grener i settet, denne er det ikke med stempler for å fargelegge, så her duppet jeg blekket på en akryl kloss og hadde på litt vann slik at det jeg kunne male med blekket. Jeg brukte Rocky Shore og Mocha fra Coffee Break settet. På bladene brukte jeg samme teknikken og brukte Jade og Eucalyptus fra Frosted Foliage. 

Skrift: Stempel og die fra Avery Elle Simple sentiments settet. 

Jeg valgte å lime på Vellum papir under alle tingene jeg skulle lime på for å få en slags skygge effekt.




Til slutt satte jeg på et par Enamel dots fra Green Fields settet 😊



Anita😊





Kommentarer