Når en prøver noe nytt

 


Man skal prøve noe nytt. Jeg er veldig glad i embossingfoldere og jeg liker å fargelegge med Copics, men har aldri gjort begge deler samtidig. Det viste seg å være både enklere og morsommere enn jeg trodde.

Aller først: Altenews tredimensjonale embossingfoldere er jo en drøm. Daisy Bed er ikke noe unntak. Denne gangen valgte jeg å spesialpapir for tusj. Strengt tatt ingen nødvendighet, men det er enklere å få finere resultater. Pluss at det er tynnere, som heller ikke er noen ulempe for embossing.



Jeg valgte to forskjellige farger på blomstene mine, orange og rosa. Alle fikk en mørkegul kjerne. Jeg begynte med YR02, YR61 og YR20. Resultatet var sånn passe, dette var nybrottsarbeid. Måtte prøve meg litt fram.




De rosa tusenfrydene ble til med R32, R11 og E000. Den gule midten kom av E99, YR24, YR15 og Y17. Jeg skal ikke ljuge, dette var ikke gjort i en håndvending, men det var så gøy at jeg glemte bort tida litt. Litt hvit gelly roll-pen lager alltid nydelige highlights.



Ordene er hentet fra Pinkfresh Studios Wonderful Sentiments Bundle som ble festet med foam tape. Jeg skar ut noen firkanter og vinkler fra Altenews Sea Shore-samling med en skalpell og avsluttet med litt bling fra Pinkfresh studio. Kortbasen er som alltid fra Neenah.

Dette skal jeg gjøre igjen, 3D-embossing nærmest skriker etter å bli fargelagt. Du ble kanskje fristet til å prøve?






Kommentarer