Fra catwalk til kort

Hvor finner du inspirasjon? Joda, vi har alle våre kortlager-favoritter, det være seg på Youtube eller Instagram - og ofte lurer jeg på hvor alle disse fantastiske kreative menneskene henter alt fra. Ofte finner jeg nye innspill på nettet fra folk som pynter kaker, eller fra motebransjen. Her finner du folk som kan sine farger! 

Og voila: dette bildet fra Valentinos vårkolleksjon 2023, kunne det bli et kort?





Pinkfresh Studios Quadrant Backdrop bundle er en konfekteske med stempel, dies, stensiler og hotfoil-plate, og et must for alle som liker å leke med farger og former. Denne gangen har jeg bare brukt de fire stensilene i pakka. Kunne jeg finne farger som lignet i Tim Holtz distress oxide-skuffen min?

En ting jeg har investert i nylig er MISTI Sticky Mats som gjør stensilering til en drøm. Mattene er så klebrige at de holder papiret og stensilene på plass mens jeg herjer rundt med børstene mine. 

Første farge ut var Squeezed Lemonade:


Så byttet jeg stensil og farge, nå Twisted Citron:




Så Cracked Pistachio:



Og så Iced Spruce (som på norsk må bli noe som iset gran?):



Da bakgrunnen var ferdig skar jeg den ned til 9x12 cm, og limte på en svart bakgrunn. 

Jeg visste hva jeg ville at det skulle stå på forsiden, nemlig "verdens beste venn". Verdens beste har jeg fra Kort og Godts M-343 stemplet med Versafine Onyx Black og VENN skar jeg ut fra Altenews Fine Alphabet, også i svart kartong fra Hero Arts. Men jeg synes det manglet noe. Da kom jeg på City Scene-stensilen fra Altenew. 




Jeg la først litt Iced Spruce med den ene enden av stensilen og så Black Soot med den andre. Helt til slutt tegnet jeg noen "vinduer" med en hvit Gelly Roll-penn. Selve kortet er som alltid fra Neenah.




 




Kommentarer