Endelig vår!

 


I dag har jeg laget et blomster kort som jeg fikk veldig vår følelse av😊

Jeg har brukt Pinkfresh sin nye Magnolia Pattern Bundle på bakgrunnen, dette stempelet synes jeg er så fint og allsidig. 

Startet med å stemple og embosse bakgrunnen med hvitt embossingpulver, så brukte jeg medhørende stensiler og jobbet med hele Altenew Tranqulity settet på blomstene. Sammen med de blå blomster bladene valgte jeg en rolig gul/orange tone som passet godt med den blå fargen. Brukte de to lyseste blekkene i Altenew Fall Harvest settet.

På bladene valgte jeg de to lyseste fargene fra Altenew Nature´s Wonders




Jeg stemplet hele størrelsen på stempelet og valgte formatet mitt etterpå, siden jeg nokk en gang ikke hadde en klar plan før jeg startet. Den remsen som jeg kuttet bort kan jeg f.eks kutte ut tallet, altså alderen til den som får bursdags kortet og lime på insiden.

Siden jeg ville ha bakgrunnen i fokus så valgte jeg Altenew sin Mega Happy die og kuttet den ut på bakgrunnen. Jeg kuttet og ut i hvit papir flere ganger for bygge den opp. På den nest øverste "HAPPY" utskjæringen valgte jeg å fargelegge med den lyseste fargen i Tranquility settet, og lime den under utskjæringen av bakgrunnen. Dette lager en skygge effekt slik at ordet vises litt bedre😊



De små blomstene kuttet jeg ut med Spellbinders Mini Blooms med samme blå, grønn og gul farger jeg har brukt ellers i kortet. Jeg embosset også det hvite i midten av blomsten med hvitt embossingpulver, dette kommer ikke så godt fram på bildene.

Til slutt stemplet jeg med Avery Elle Simple sentiments med den nest lyseste fargen i Tranquility settet.



Anita😊


Kommentarer