Bare et lite hei

 Et enkelt kort fra meg i dag (også), men det var høy kosefaktor involvert da det ble laget:-) Jeg har nemlig sittet og malt Pinkfresh' "Just a Hello" med akvareller, og motiver med så mange små detaljer er gøye å male. Her snakker vi mindfulness, altså.

Dessverre var det så gøy å holde på med dette motivet at jeg (igjen) glemte å ta bilder underveis. Men, eg har juksa litt - jeg malte nemlig 2 stempeltrykk samtidig, bare i litt andre farger, så for at du skal se hvordan det så ut før stæsj og annet ble lagt på viser jeg stempeltrykk nr. 2:

Jeg har sett så mange nydelige kort hvor øverste og nederste del er trykket ut med dies'en og montert på ulike deler av det ferdige kortet. Men jeg har altså ikke dies'en, og jeg stinker på fuzzycutting, så da må man tenke plan B - Dvs å beholde motivet "as-is"!
Jeg beskar dermed motivet til den størrelsen jeg ønsket, og stemplet på "Birthday" langs den nederste "linjen", til venstre. Deretter fant jeg frem min kjære "Happy"-dies og stanset ut ordet 3 ganger før jeg limte delene oppå hverandre og monterte det over "Birthday", med puteteip. Jeg lurte på å stanse ut "happy" en gang til, i sølv eller glitterpapir, men syntes egentlig det passet å lage et enkelt og kanskje litt rustikt kort denne gangen. Så sølv-jewels'ene jeg prøvde meg på ble også tatt bort  igjen.. KISS-metoden er uovertruffen (Keep-It-Simple, altså). Men noen hvite støvbærere, laget vha en gel-pen, måtte til i de blå blomstene. 

Så da ble kortet slik til slutt:

Til sist må jeg bare si at det er så gøy å følge med på de ulike kortene dere legger ut på facebook-gruppa, det er veldig inspirerende, så hjertelig takk!

Produkter som er brukt: 

Kommentarer