Snart konfirmasjonssesong

  Nå er det ikke lenge til sesongen for konfirmasjoner starter. Tipper det er mange som gleder seg, og som venter spent på å ikle seg bunaden for første gang. Dette kortet er inspirert av nettopp bunader og de flotte broderiene og søljene som er å finne på disse.


Stempelet er Charming Floral Border fra Pinkfresh Studio, fargelagt med ZIG-tusjer i fargene 401, 402 og 404, 304, 305 og 057 samt 204, 056, 810, 812 og 027. Alle disse er i samme sett. 
"Konfirmant" er trykket ut 4 ganger og limt sammen, det øverste laget i gull-kartong. 

Selve kortet er utformet med en lomme som man kan putte et gavekort oppi. Gjorde det enkelt ved å brette kartongen i 3 deler hvor delen til høyre, som skal danne lommen, er litt lavere enn høyden på selve kortet. 

Fronten ble dannet ved å bare delvis kutte motivet ut med diesen. Det gjør du lett ved å legge den delen av motivet som ikke skal skjæres ut utenfor kutteplaten. Denne limte jeg så igjen på klaffen til venstre på bildet, som skal være forsiden, etter å ha tilpasset høyden på denne til motivet.
Lommedelen blendet jeg så sort, som en bunad ofte er, og tok på en stripe gull washi.


Til sist limte jeg på gull sequins, som jeg syntes kunne likne på søljer, og festet et bånd på for å kunne lukke kortet. Jeg skar til en tynn åpning akkurat i bretten øverst på kortet, tredde båndet gjennom og limte det fast helt nederst på forsiden. Når man knyter båndet sikrer man at ikke gavekortet ramler ut.


Før konfirmasjonssesongen braker løs er det påske. Så til slutt vil jeg bare ønske deg en god høytid! Håper på masse sol og glede, og masse tid til å kose seg med hobbyprosjekter.

Produkter som er brukt på kortet (hele navnet er en link til produktet i Papiria.no):

Kommentarer