Festlig fyrverkeri

Når jeg så stemplet jeg har brukt her så tenkte jeg at nei, det hadde jeg ikke bruk for. Heller ikke tall-diesen, men plutselig lå de i handlekurva og ops! da hadde jeg noe nytt på vei! Jeg aner ikke hvordan de havna opp der 😉


Jeg tenkte å lage mer eller mindre det samme kortet jeg postet i inspirasjonsgruppa på Facebook hvor jeg hadde tallene som shakerelementer, men jeg har fremdeles traumer etter mitt lille uhell med paljetter og statisk elektrisitet som førte til paljetter overalt!😆 Så jeg gikk for opphøyde tall, såkalt eclipseteknikk. 

Festive Fireworks stemplet fra My Favorite Things (MFT) er så gøy å leke med! De fire fyrverkeriene som skal stemples lagvis har en spiss som gjør at det er enklere å få stemplet rett vei for hvert stempel. Det kommer og veldig godt frem på selve settet hvilket stempel som går sammen, men her tenker jeg man kan mikse litt som man ønsker. 

Arket jeg brukte er rouge/fersken selv om det ser mer orange ut på enkelte bilder. Fargen på arket ligner veldig på ark fra Altenew som heter Rouge. 

Brukte Woodland Escape Dye Inks fra Altenew, disse fargene passet perfekt til fargen på arket.


I tillegg brukte jeg Enchanted Gold pigmentblekk, også fra Altenew. Dette er et fantastisk blekk som gir fin gullfarge. 


Deretter kuttet jeg ut tallene 5 og 0 fra kortbasen og igjen seks ganger fra hvitt ark. Dette for å skape en kontrast på de opphøyde tallene. Her brukte jeg Outline Numbers, også fra MFT. 


Til slutt gikk jeg igjen for min nye favoritt, Banner Day Celebration bundle, denne er også fra MFT. Brukte Copic R21 for kontrast på skyggedelene på banneret. 

Og så håper jeg alle liker det nye vi har begynt med med bilder og direkte link til produktene vi har brukt. 

Klem, Charlotte. 

Kommentarer