Å, kom igjen da...!



Joda, jeg er utålmodig nå, jeg vil ha vår. Lei av tjukke luer og iskalde neser. Skyhøye strømregninger og livsfare på speilblank holke. Det er på tide med joggesko og utepils, fuglesang og pollennese. 

Med våren kommer konfirmantene. Mange ber meg ofte om å lage personlige kort til sine unge og håpefulle - og det er alltid moro. Altenews Cosmos Layering Die Set er et sett med en blomst som er enkel og ungdommelig, og som kan settes sammen i utallige spennende fargekombinasjoner. Jeg gikk for en kombinasjon av lillatoner. Surprise.

Aller først skar jeg ut alle delene av die-settet jeg trengte:


Nå har jeg en smått pervers samling av farget kartong, men som jeg har vist tidligere - du kan farge papir med stempelputer. Evergreen Bough og Peacock Feathers fra Tim Holtz er rett og slett noen av mine favorittfarger gjennom tidene, som passer sammen med nesten alle farger:



For å få litt dybde i bakgrunnen dro jeg Altenews Toasted Mauve rundt kantene med en blending brush. Så skar jeg noen striper av Hero Arts Mist som jeg limte over bakgrunnen og avsluttet med litt hvit gouache blandet med litt vann som jeg spættet over bakgrunnen med en pensel:

























Jeg skar ut en konfirmant i svart og skar ut gratulerer-diesen fra Kort og godt fire ganger, ja du leste rett. Limte dem alle oppå hverandre før jeg avsluttet med et lag med sølv. Med limputer festet jeg blomstene for litt ekstra dimensjon. Og helt til slutt: Litt bling fra Pinkfresh Studio. Selve kortet er som alltid Neenah Classic Solar White.

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på våren.




Kommentarer