Si det med sukkererter

 


Jada, jeg lager fremdeles takkekort etter mammas begravelse. Hold ut med meg alle sammen.

Jeg fikk en hyggelig overraskelse i posten, nemlig Altenew Frosted Foliage Dye Ink Mini Cube Set, et sett med nydelige grønnfarger. Og hva går best med grønn? Rosa! 

Altenew Cube Builder Stencil er en klassiker jeg aldri blir lei av. Bakgrunnen passer til alle type kort; maskuline og feminine, høytid til fest. 

Jeg begynte med å tape stensilen fast til Neenah Classic Crest Solar White 110lb, tok den nest mørkeste fargen Eucalyptus i til venstre der skyggen faller:



Så snudde jeg stensilen, passet på at kantene ligger ved hverandre - men ikke helt inntil, det skal være litt rom mellom dem. Med børsten børstet jeg den nest lysete fargen i settet: Jade



Så er det på tide å sette den lysteste fargen i arbeid: Jeg snudde stensilen nitti grader slik at jeg kunne fargelegge toppen med Silver Sage, selv om det er Jade som photobombet bildet mitt... 

Jeg har lært meg at det smarteste er å ta to og to rader av gangen og flytte stensilen oppver, ellers blir det kjapt skeivt. 



Men SE så flott! Disse stempelputene fra Alternew er som smør.



Og så rotet jeg fram en annen klassiker fra stempelarkivet, nemlig Altenew Sweetest Peas Stamp Set - sukkererter-blomster. Det forbinder jeg med sommer, sukkererter grodde faktisk godt i mammas kjøkkenhage i Nord-Norge i forrige årtusen.

Aller først stemplet jeg noen av blomstene direkte på bakgrunnen med den mørkeste fagen i settet Forest Fern




Etter det skar jeg ut en ramme av Altenew Brushed Gold Metallic Cardstock 10 som jeg limte rett på bakgrunnen. Så stemplet jeg tre av blomstene på Perfect Colouring Paper A4 50 og storkoste meg med fargelegge med Copic-tusjene mine




Etterpå klippet jeg blomstene ut for hånd og limte dem på fronten med dobbelsidig foamtape. Alltid foam tape.

Jeg embosset Tusen takk med Altenew Rose Gold embossing-pulver fra stempelsettet Kort og Godt M-343

Ha en fin uke alle sammen! 












Kommentarer