Hvordan bruke Spellbinders Glimmer Hot Foil uten varme.

Hei! Har 2023 vært lang for deg og? Føler det er 3 uker siden nyttårsaften! 

Nyttårsgave til meg selv i år var noen nye produkter fra Papiria! Men jeg endte opp med å kun bruke to ting på dette prosjektet. Som kanskje ble litt julete?


Jeg brukte 3D Pine Forest embossing folder og tilhørende stensiler. Fikk nylig ett sett av de nye blekkene til Altenew og brukte tre av fargene fra Frosted Foliage-settet (Jade, Eucalyptus og Forest Fern). 



Jeg har ikke Spellbinders Glimmer Hot Foil systemet, men jeg liker hvordan folien ser ut. Så jeg fikk en ide og måtte da selvsagt kjøpe en rull med folie, gikk for Aura, for å teste ut denne ideen. Det går med vanlig folie, men siden folien til Spellbinders er laget for for å brukes med systemet så var jeg spent på om min tanke ville fungere. 

Og det gjorde den! Og det er enkelt som bare det. Jeg tok en bit med ark, limte på en bit dobbelsidig limark fra Altenew og så limte jeg på en bit folie. 


Etter å ha skjært ut ordene, Warm fra Concord & 9th og Hugs fra Altenew, splætta jeg litt gull metallic maling på hele fronten. 


Her er et nærbilde av hvordan ordene med folie ble. Den endrer seg i lys som kan sees i et bilde lenger opp. Selvfølgelig kan man få det samme ved å bruke metallic ark, men noen ganger så er det en folie som stikker seg ut som ikke finnes i form av ark og hvis det finnes så er det som regel fra en eller annen butikk i USA og vanskelig å få tak i. Da er folie en god erstatning hvis man virkelig ønsker den looken. 

Min erfaring med å bruke vanlig folie med denne teknikken er at faren for at folien skal få riper i seg er større. Det lille jeg utsatte denne folien for skrapte ikke overflaten, men jeg kom borti på undersiden og da fikk jeg en skrape. 


Håper dere ble inspirert til å prøve noe lignende. Del det gjerne i Papirias inspirasjonsgruppe på Facebook. 

Klem fra Charlotte!

Kommentarer